لینکها بخشی اساسی از فرایند سئو در وب سایت است. این موارد سیگنال هایی در مورد کیفیت محتوای وب سایت شما به موتورهای جستجو و بازدید کنندگان می فرستد.

لینک های داخلی که بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر دامنه شما هدایت می کنند بسیار مهم هستند.

استفاده مؤثر از لینک های داخلی نیاز به برنامه ریزی دارد. بنابراین امروز بیایید نگاهی بیندازیم که چرا شما باید از لینک های داخلی در وب سایت خود استفاده کنید و چگونه می توانید استراتژی لینک  داخلی را ایجاد کنید تا یک سیستم لینک داخلی برای عملکرد جستجوی قوی تر ایجاد کنید.

درک امکانات لینک داخلی در سایت وردپرس مهم است.

چرا از لینک داخلی استفاده کنیم؟

اول از همه ، لینک های داخلی به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا صفحه اصلی شما را ترک کرده و به صفحات دیگر سایت شما مراجعه کنند.

لینک داخلی با ایجاد سلسله مراتبی از صفحات و درک بهتر ارتباط آنها با یکدیگر ، ناوبری را بهبود می بخشد.
اگر نمی خواهید همه لینک ها را در فهرست قرار دهید ، می توانید از لینک های داخلی برای ارتقا صفحات ناوبری "ثانویه" در محتوا استفاده کنید. یا می توانید این لینک ها را در یک نوار کناری قرار دهید.
به جای تکرار مکرر همان موضوعات ، لینک های داخلی می توانند خوانندگان را به توصیف دقیق تری که از قبل در وبلاگ شما یا هرجای دیگر سایت وردپرس وجود دارد ، هدایت کنند.
همچنین متن لنگر لینک به شما فرصتی دیگر برای بهینه سازی محتوا با استفاده از کلمات کلیدی می دهد.
لینک های داخلی درون محتوای جدید به شما امکان می دهد محتوای مرتبط و جالب را در مقابل بازدیدکنندگان نگه دارید ، حتی اگر منبع اصلی به بایگانی وبلاگ شما بیشتر نفوذ کرده باشد.
حالا شما ایده بهتری دارید. عللی که  باید از لینک های داخلی  برای  آن استفاده کنید ، بیایید در مورد بهترین روشهای استفاده از لینک های داخلی صحبت کنیم.

بهترین روش ها برای ایجاد لینک های داخلی
اگر می خواهید از لینک های داخلی به طور مؤثر استفاده کنید ، یعنی از سئو بهره مند شوید ، این فقط به اضافه کردن لینک به مقالات نیاز دارد. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ایجاد یک طرح ساخت لینک داخلی آورده شده است:

تماس اول
قبل از اینکه انرژی خود را برای افزودن لینک های داخلی به محتوای سایت وردپرس خود صرف کنید ، برای تحقیق در مورد عملکرد هر صفحه وقت بگذارید. شما باید بتوانید به سوالات مربوط به موارد زیر پاسخ دهید:

ترافیک جستجوی ارگانیک:

کدام صفحات و مقالات به خوبی با جستجوی طبیعی مطابقت دارند؟
آیا کلمات کلیدی متداول در جستجوها وجود دارد که منجر به این صفحات شود؟


ترافیک مرجع:

کدام صفحات و پست ها از نظر میزان مراجعه ارجاع می دهند؟
متن لنگر مورد استفاده در این لینک ها چیست؟
سپس می توانید از آنچه در مورد عبارات جستجوی رایج و متن لنگرگاهی که معمولاً توسط وب سایت های تأثیرگذار استفاده می شود ، استفاده کرده و ساختار لینک داخلی خود را شکل دهید.

2.متن لنگر
متن لنگر متن میزبان لینک است که قابلیت کلیک بر روی آن وجود دارد.

وقتی نوبت به ایجاد متن لنگر می رسد ، همیشه سعی کنید از کلمات کلیدی توصیفی استفاده کنید که ایده ای در مورد موضوع یا کلمات کلیدی مورد بحث در صفحه هدف ارائه دهند. به همین دلیل متن لنگر که می گوید "بهترین روشهای ایمنی" نیست نباید مقاله ای را باز کند که در مورد سئو صحبت کند. شما باید به قول های خود عمل کنید.

پس از تحقیق در مورد کلمات کلیدی جستجوی ارگانیک و متن لنگر ارجاع ، باید ایده خوبی در مورد انواع کلمات کلیدی داشته باشید که می توانید با هر صفحه مرتبط کنید و در سایت وردپرس خود منتشر کنید. (حداقل کسانی که قبلاً پیوند یا جستجو شده اند.) با این وجود ، باید مراقب نحوه استفاده از متن لنگر باشید. به همین دلیل است:

همانطور که برای نوشتن محتوای وب سایت خود داشتن فقط چند کلمه کلیدی انتخاب شده مهم است ، باید تعداد کلمات کلیدی یک صفحه مشخص را نیز به حداقل برسانید. این امر به منظور جلوگیری از سردرگمی موتورهای جستجو با محتوای صفحه است.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما صفحه ای برای کفش کودک دارید. هر وقت به صورت داخلی به صفحه کفش کودک در وب سایت خود پیوند می دهید ، باید متن لنگر در همه زمینه ها یکسان باشد.

اما اگر صفحات یا مقالاتی مشابه دارید باید مراقب باشید.من یک صفحه کفش کتانی کودک و یک صفحه کفش اسپورت کودک دارم. حتی اگر بخواهید وب سایت خود را با اصطلاح "کفش کودک" طبقه بندی کنید ، استفاده از لینک "کفش کودک" برای لینک دادن صفحات مختلف سایت وردپرس خود یک اشتباه است. اساساً کاری که شما می خواهید انجام دهید رقابت با محتوای خودتان است. به عبارت دیگر ، همیشه به هر صفحه متن لنگر منحصر به فرد خود را بدهید.

3. تعادل
این شبیه به این است که چرا شما صفحات متنی ساده را در وب سایت خود یا صفحاتی پر از تصاویر که هیچ زمینه کلامی ندارند ، قرار نمی دهید. اصولاً هرگز هیچ صفحه ای از وب سایت خود را بدون لینک های داخلی رها نکنید. صفحات با لینک های داخلی روش خوبی برای نشان دادن داشتن یک وب سایت منسجم است که همه چیز در تصویر بزرگتر جا می گیرد. آنها همچنین برای بهبود ناوبری خوب هستند.

فقط مراقب باشید که در این کار زیاده روی نکنید: عاقلانه لینک ها را انتخاب کنید و در صورت امکان فقط از تعداد انگشت شماری استفاده کنید.

5. سلسله مراتب
در حالی که موتورهای جستجو به طور کلی صفحات را خزیده و بررسی می کنند ، بازاریابان دریافته اند که لینک هایی که نزدیک به بالای صفحه قرار دارند در جستجو رتبه بالاتری دارند. احتمالاً به این دلیل است که از نظر "سلسله مراتب" ساختار لینک داخلی صفحه ، مهمتر و مرتبط تر درک می شوند.