موتورهای جستجو مانند گوگل در مورد بهینه سازی موتور جستجو (سئو) به 200+ فاکتور رتبه بندی اعتماد می کنند.

"عوامل رتبه بندی" معیارهایی است که موتورهای جستجو هنگام ارزیابی صفحات وب برای جمع آوری رتبه بندی نتایج جستجو اعمال می کنند. عوامل رتبه بندی می توانند به محتوای وب سایت ، پیاده سازی موارد فنی ، سیگنال های کاربر ، نمایه لینک دهی یا سایر ویژگی هایی که موتور جستجو مرتبط می داند ، مرتبط باشند. درک عوامل رتبه بندی پیش شرط بهینه سازی موثر موتور جستجو است.

شرکت های موتور جستجو هرگز عوامل رتبه بندی شده در الگوریتم های خود را فاش نمی کنند. با این حال ، اگر می خواهید وب سایت شما در صفحات نتیجه جستجو رتبه بالاتری داشته باشد ، باید در مورد همه عوامل رتبه بندی موتور جستجو اطلاعات داشته باشید. الزامات سئو همچنان تغییر خواهد کرد و اطلاع از آخرین تغییرات سئو ضروری است. فاکتورهای مختلف رتبه بندی که در 2 سال پیش استفاده شده اند ، در الگوریتم های فعلی موتور جستجو معتبر نخواهند بود. درک فاکتورهای رتبه بندی که موتور جستجو از آن استفاده می کند آنچنان که ممکن است مرموز نیست.

سالهاست که افراد سعی در شکستن کد الگوریتم های موتور جستجو و کشف رمز و راز عوامل رتبه بندی موتور جستجو دارند. برای کمک به شما در این زمینه ، ما در مورد 10 مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل صحبت خواهیم کرد.

 

کیفیت محتوا
از مصاحبه ای با آندری لیپاتسف از گوگل ، به نظر می رسد که عامل شماره 1 رتبه بندی گوگل کیفیت محتوا است. ما اعتقاد داریم این پاسخ صحیح است زیرا می دانیم که هدف گوگل ارائه نتایج جستجو است که بهترین نتیجه را برای پاسخگویی به جستجوهای افراد داشته باشند تا گوگل بتواند کاربران بیشتری را جذب خود کند.

اینکه چطور گوگل کیفیت محتوا را تعیین می کند کاملاً مشخص نیست. اعتقاد بر این است که آنها احتمالاً از یک محاسبه پیچیده برای تعیین این موضوع استفاده کرده اند. کارشناسان تخمین می زنند که این امر بر اساس نسبت متن به فیلم و عکس ، سادگی یا سطح خواندن ، نسبت محتوا به فضای سفید و بیان منحصر به فرد باشد.

این ها همه حدس و گمان است و اما می دانیم که گوگل به نوعی کیفیت محتوا را نمره گذاری می کند و از این امتیاز به عنوان یک عامل رتبه بندی برتر استفاده می کند.

گوگل می خواهد بهترین نتایج ممکن را ارائه دهد ، بنابراین آنها رتبه های برتر را به سایت های دارای محتوای کاملاً تحقیق شده ، عمیق و خوش ساخت می دهند. کاری که می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید محتوای بسیار خوبی ایجاد کرده اید. با گذشت زمان ، گوگل الگوریتم های جستجوی خود را بهبود می بخشد و همچنان در آوردن بهترین مطالب به بالا بهتر می شود.

بک لینک ها
بک لینک یکی دیگر از علائم قابل اعتماد و معتبر وب سایت برای موتورهای جستجو است. تعداد و کیفیت بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند یک عامل سئو خارج از صفحه است که تأثیر قابل توجهی در رتبه سایت شما دارد.در کنار مطالب ، بک لینک ها اغلب دومین عامل مهم رتبه بندی گوگل محسوب می شوند. اگر می خواهید رتبه سایت شما بهتر باشد ، می توانید از طریق روش هایی مانند ارسال پست مهمان ، ایجاد بک لینک ، روابط عمومی دیجیتال و سایر استراتژی های ایجاد بک لینک ، برنامه ای برای تولید بک لینک با کیفیت بالا برای سایت خود طراحی کنید.

سرعت بارگذاری صفحه
سرعت صفحه اندازه گیری سرعت بارگذاری محتوای صفحه شما است. گوگل از سرعت صفحه به عنوان عامل رتبه بندی سئو استفاده می کند ، زیرا نقش بسیار زیادی در تجربه کاربر دارد.

سایت های بارگیری آهسته تجربه بد کاربر را فراهم می کنند. موتورهای جستجو می دانند که افراد می خواهند هرچه سریعتر پاسخ خود را پیدا کنند ، بنابراین ترجیح می دهند سایتهایی را نشان دهند که سریع برای کاربران بارگیری می شود. به گفته گوگل ، "کاربران می خواهند به سرعت به سوالات خود پاسخ دهند ، و داده ها نشان می دهد که مردم واقعاً به سرعت بارگیری صفحات خود اهمیت می دهند." به طوری که؛ 40٪ از افراد صفحه وب را ترک می کنند که بارگیری آن بیش از سه ثانیه طول می کشد.

 

امنیت سایت
اکنون ، ما در مورد یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل در این لیست ، یعنی امنیت سایت صحبت خواهیم کرد. امنیت سایت به معنای استفاده از رمزگذاری HTTPS است. سایت های دارای رمزگذاری HTTPS دارای گواهینامه های SSL هستند که ارتباط ایمنی بین یک وب سایت و کاربران آن ایجاد می کنند. این مورد یک لایه امنیتی اضافی است که از اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران و سایت محافظت می کند. موتورهای جستجو می خواهند کاربران را به سایتهای مورد اعتماد هدایت کنند و رمزگذاری HTTPS به آنها ایمنی یک سایت را نشان می دهد. SSL به طور رسمی در سال 2014 به عنوان یک عامل رتبه بندی مثبت اعلام شد.

به طوری که جان مولر در توییت خود نوشت HTTPS "دارای یک فاکتور رتبه بندی جزئی" است و "داشتن HTTPS برای کاربران عالی است".اگر URL وب سایت شما با HTTP شروع می شود و نه با HTTPS ، سایت شما ایمن نیست و خوب است شما یک گواهی SSL دریافت کنید.

سازگاری با موبایل
Mobile friendly به نحوه مشاهده و عملکرد یک وب سایت هنگام مشاهده در دستگاه های تلفن همراه اشاره دارد. سایت های سازگار با موبایل با استفاده از یک طراحی پاسخگو که متناسب با هر اندازه صفحه نمایش خوب به نظر می رسد ، تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند. سازگاری با تلفن همراه هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران مهم است ، زیرا بیشتر جستجو ها در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. تا آنجا که طبق آمار ، 59.9٪ از ترافیک اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه حاصل می شود و تعداد آنها روز به روز بیشتر می شود.

بنابراین جای تعجب نیست که گوگل موبایل را به یک عامل رتبه بندی برای جستجوها در سال 2015 تبدیل کند.

تجربه ی کاربر
مدتی است که گوگل از هوش مصنوعی برای رتبه بندی بهتر صفحات وب استفاده می کند و این عامل را RankBrain می نامد. RankBrain شامل عوامل دیگر است که بر رتبه بندی موتور جستجوگر شما تأثیر می گذارد:

نرخ کلیک: درصد افرادی که پس از نمایش لیست در نتایج جستجو ، برای بازدید از سایت شما روی لینک سایت شما کلیک کرده اند.

نرخ پرش: تعداد افرادی که بر روی صفحه شما کلیک می کنند و به سرعت به نتایج جستجو بر می گردند.

زمان انتظار: بازدید کنندگان پس از ورود چقدر در سایت شما می مانند؟

اگر افرادی به سایت شما بیایند ، آن را دوست نداشته باشند و دوباره برگردند ، Google فکر خواهد کرد که به نیازهای آنها ارتباطی ندارد.

اگر افراد زیادی این کار را انجام دهند ، ممکن است کسب رتبه بالا  در نتایج جستجو برای سایت دشوارتر باشد. این احتمالاً به خوبی نشان می دهد که محتوای شما با هدف جستجوگر ارتباط ندارد. شاید لازم باشد به عقب برگردید و یک کلمه کلیدی موثرتر را هدف قرار دهید. برعکس ، اگر افراد روی صفحه وب شما کلیک کنند و مدتی در سایت بمانند ، به گوگل نشان می دهد که محتوای شما با جستجوی آنها مرتبط است. به همین دلیل است که وقتی عناوین ، توضیحات و محتوا را برای به دست آوردن کلیک و سایر فاکتورها بهینه می کنید ، می توانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

 

بهینه سازی کلمات کلیدی
علاوه بر ایجاد محتوا و دریافت بک لینک ، یکی از بارزترین عوامل رتبه بندی استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت است. کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران از آنها برای جستجو در گوگل  استفاده می کنند. به همین دلیل مهم است که وب سایت شما حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد. به این ترتیب گوگل می تواند صفحه شما را در نتایج جستجو نشان دهد. در اینجا چند نکته برای اطمینان از بهینه سازی کلمه کلیدی وب سایت شما آورده شده است:

عبارات کلیدی را به عناوین صفحه اضافه کنید ، این اولین جایی است که Google برای شناسایی محتوای مربوطه جستجو می کند.
از برچسب های عنوان برای نشان دادن سلسله مراتب محتوا با عنوان خود در H1 استفاده کنید ، و سپس از H2 یا H3 برای زیرعنوان ها استفاده کنید.
توضیحات متا ایجاد کنید که هم خوانندگان را به خود جلب کند و هم عبارت کلمه کلیدی شما را شامل شود.
متا توضیحات را کوتاه و به یادماندنی نگه دارید ، با حدود 160 حرف.
 

ساختار وب سایت
در حالی که بهینه سازی کلمات کلیدی مهم است ، فاکتور دیگری که باید بررسی شود ساختار سایت شماست ، مخصوصاً اگر قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید. معماری وب سایت شما برای خزیدن و نمایه سازی مهم است. به خزنده های گوگل این امکان را می دهد تا وب سایت و صفحات شما را به راحتی پیدا کنند. برای بهبود ساختار سایت ، می توانید با ایجاد یک نقشه سایت در وردپرس شروع کنید. یک نقشه سایت شامل تمام صفحات مهمی است که می خواهید موتور جستجو از آن مطلع شود. نقشه سایت به خزنده گوگل کمک می کند تا به راحتی در وب سایت شما پیمایش کند ، محتوای جدیدی کشف کند و صفحات خود را فهرست کند.

روش دیگر برای کمک به گوگل در فهرست بندی وب سایت شما ، بهینه سازی فایل robots.txt وردپرس است. یک فایل robots.txt مسیری را برای ربات های گوگل فراهم می کند و به آنها می گوید که چگونه وب سایت شما را خزیده و ایندکس کنند. این کمک می کند تا مشخص شود عنکبوت موتور جستجو باید چه صفحاتی را بررسی کند و کدام یک را نباید.

 

هدف جستجو
یکی دیگر از فاکتورهای مهم کسب رتبه در گوگل مطابقت با هدف جستجوی محتوای شما است. هدف جستجو اساساً همان چیزی است که کاربر به دنبال آن است. هر کلمه کلیدی در Google متفاوت است و شما باید دلیل این سوال جستجو را درک کنید.

اگر می خواهید در هر یک از موضوعات محتوا ایجاد کنید ، مهم است که با هدف جستجو مطابقت داشته باشید و نوع مناسب محتوایی ایجاد کنید. هدف جستجو ممکن است براساس قالب و سبک محتوا متفاوت باشد. به عنوان مثال ، در برخی موارد ، Google فقط ویدیوها و اینفوگرافیک ها را در نتایج برتر نمایش می دهد.این بدان معنی است که اگر می خواهید برای این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید ، باید یک ویدیو یا اینفوگرافیک ایجاد کنید.

امروزه سئو تأثیر بسزایی در استراتژی های بازاریابی دارد. به روزرسانی های اخیر گوگل راه را برای سایت هایی با محتوای با کیفیت فراهم می کند که ارزش واقعی را برای کاربران فراهم می کند. همچنین گوگل در اندازه گیری نحوه تعامل کاربران با محتوای شما بسیار بهتر شده است. درک و به کارگیری این 10 فاکتور اصلی به بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین شما کمک می کند.