سئو چیست؟

 

حدس بزنید روزانه چه تعداد جستجو در گوگل انجام می شود؟

اکنون در نظر بگیرید که این جستجوها چقدر با وب سایت یا سایت وبلاگ شما مرتبط هستند.

بگذارید این را بگوییم ، ما روزانه به طور متوسط ​​6 میلیارد جستجو در گوگل انجام می دهیم. به عبارت دیگر ، می توانیم بگوییم که در هر ثانیه 70،000 مورد را در گوگل جست و جو می کنیم.

اگر وب سایت شما در صفحه اول صفحه جستجوی گوگل ظاهر نشود ، این فرصت را دارید که فقط به 5٪ مخاطبانتان برسید. زیرا 95٪ از کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند در صفحه اول آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند و روند جستجو را خاتمه می دهند.در حالی که هزاران صفحه وب برای جستجو با یکدیگر رقابت می کنند ، تعداد انگشت شماری از صفحات وب می توانند خود را مستقیماً در صفحه اول گوگل نشان دهند.

در این راهنما ، من در مورد سئو ، یعنی بهینه سازی موتور جستجو صحبت خواهم کرد ، که می توانید انجام دهید تا در نتایج جستجوی گوگل بیشتر دیده شوید.

 

 

جایگاه گوگل در زندگی ما

 

گوگل در هر روز بیش از 63000 جستجو در هر ثانیه دریافت می کند.

در هر ثانیه تقریبا 63000 جستجو در گوگل انجام می شود.

یک فرد متوسط ​​هر روز 3-4 جستجو انجام می دهد.

15٪ از کل جستجوها قبلاً هرگز در گوگل جستجو نشده اند.

البته موتورهای جستجو یا نتایج جستجوی گوگل تنها راه های جذب کاربران به وب سایت شما نیست. منابع زیادی وجود دارد که می توانید از طریق آنها به وب سایت خود جذب بازدید کننده انجام دهید . رسانه های اجتماعی ، تبلیغات نمایش ، بازاریابی نامه ای ، بازاریابی وابسته تنها تعدادی از این کانال ها هستند.

با این حال ، ترافیکی که از موتورهای جستجو جذب می کنید ویژگی متفاوتی دارد.

موثرترین راه برای دسترسی به کاربران موتورهای جستجو هستند.

برای مثال تصور کنید نیمه شب هنگام ورود به خانه کلید خود را گم می کنید. در این صورت ، آیا می توانید از طریق شبکه های اجتماعی تلاش کنید و منتظر ظاهر شدن تبلیغات باشید؟ البته که نه. آنچه شما انجام می دهید این است که به Google بروید و به دنبال یک قفل ساز باشید.

تبلیغات در موتورهای جستجو یا رتبه بندی بالا در نتایج ارگانیک دو راهی است که می توانید بیشترین بازدید کننده را به خود جذب کنید.

 

قابل مشاهده بودن در موتور جستجو

 

راه 1: تبلیغات در گوگل

 

با تبلیغات در Google ، می توانید به سرعت در بالای نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه کسب کنید. با این حال ، در قبالش باید هزینه پرداخت کنید. کاربران تبلیغات شما را در جستجوهای ایجاد شده توسط کلمات کلیدی شما مشاهده می کنند و شما بابت هر کلیک که دریافت می کنید به گوگل پول پرداخت می کنید. وقتی بودجه شما تمام شد ، تبلیغات شما نمایش داده نمی شوند و این روند به همین ترتیب ادامه دارد.

اگر بپرسید که چقدر باید برای هر کلیک بپردازم ، این هزینه با توجه به هر درخواست جستجو متفاوت است. از آنجا که تبلیغات گوگل با مدل حراج کار می کند ، کاربرانی که با کلمات کلیدی مشخص تبلیغ می کنند با یکدیگر رقابت می کنند. در نتیجه ، هزینه های هر کلیک تعیین می شود.

یکی از سوالاتی که با آن بسیار مواجه شده ام تأثیر تبلیغات در گوگل بر نتایج ارگانیک است. مطمئن باشید تبلیغات در گوگل تاثیری در نتایج ارگانیک ندارد.

 

راه 2: بهینه سازی موتور جستجو و سئو 

 

اگر نمی خواهید بابت هر کلیک به گوگل پول بپردازید و می خواهید در نتایج جستجوی گوگل بیشتر دیده شوید ، روش دیگر بهینه سازی موتور جستجو است.

اینجاست که مفهوم سئو ظهور می کند.

SEO (بهینه سازی موتور جستجو) چیست؟

سئو به مجموعه ای از تلاش ها برای نشان دادن بیشتر وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل اشاره دارد.

به عبارت دیگر ، سئو به تمام کارهایی که شما در سایت ، خارج از سایت و از نظر زمینه انجام می دهید اشاره دارد تا اطمینان حاصل شود که صفحات وب شما بهترین نتایج را برای کلمات کلیدی خاص نشان می دهند.

احتمالاً شما در حال خواندن این سطور هستید زیرا راه دوم را ترجیح می دهید.

سئو چگونه انجام می شود؟ چه راهی برای بیشتر دیده شدن در موتور جستجو وجود دارد؟

آیا این محتوا ، طراحی ، سرعت سایت یا بک لینک است؟

قبل از شروع ، بیایید نگاهی سریع به نحوه کار موتورهای جستجو بیندازیم.

وقتی در موتورهای جستجو جستجو می کنید ، الگوریتمی که در حال اجرا است به صورت واقعی کار می کند تا مناسب ترین نتیجه را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

در این مدت زمان کوتاه ، هزاران یا حتی میلیون ها نتیجه اسکن شده و به شما ارائه می شود.

این نتایج چگونه تعیین می شود؟

برخی از عوامل تأثیرگذار بر موتورهای جستجو هستند. این الگوریتم ها ممکن است به مرور به روز شوند تا تجربه بهتری را برای کاربران فراهم کنند.

با این حال ، یک قانون مشخص وجود دارد که تغییری نخواهد کرد.

ارتباط.

هیچ کس نمی خواهد هنگام جستجوی چگونگی تهیه املت ، نتایج مربوط به مدل های تلویزیونی را مشاهده کند.

 

 

سئو سایت چگونه انجام می شود؟

 

فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر نتایج در جستجوی Google تأثیر می گذارد. از تجربه کاربر گرفته تا محتوای صفحات ، موارد بسیاری می توانند بر رتبه شما در گوگل تأثیر بگذارند.

اول از همه ، ما که سئو کار می کنیم و می خواهیم آن را انجام دهیم ، کاربران گوگل هستیم. این را فراموش نکنیم.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

مهمترین عاملی که سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را از هم جدا می کند ، تولید برای کاربران ، بهینه سازی برای موتورهای جستجو و ایجاد برای موتورهای جستجو است.

همانطور که می توانید تصور کنید ، دوست بد اینجا سئو کلاه سیاه است. این روش معمولاً توسط افرادی استفاده می شود که می خواهند در کوتاه مدت گامی سریع بردارند. همه کارها مستقیماً برای موتورهای جستجو و کاربران انجام می شود ، تجربه کاربر نادیده گرفته می شود. اما این ممکن است کار پایداری نباشد. در نتیجه ، گوگل اقداماتی انجام می دهد تا هر روز الگوریتم های خود را به طور مداوم به روز کند تا تجربه بهتری برای کاربران فراهم کند.

از طرف دیگر ، سئو کلاه سفید به طور خلاصه از طبیعی بودن تشکیل شده است. تمرکز کار بر روی کاربران است ، نه موتورهای جستجو.

محتوایی را که می خواهید مفید باشد تولید کنید و هرگز تجربه کاربر را نادیده نگیرید.

مهمترین بخشهای موتورهای جست و جو این است که تجربه خوبی را در اختیار شما قرار دهند ، با پایه ای محکم از صفحات ، محتوا ، محتوای شما که به بازدیدکنندگان ارزش افزوده بدهد.

در ابتدای مقاله گفتم که عوامل زیادی در بهینه سازی موتور جستجو تأثیر دارند. حال ، می خواهم با جمع آوری آنها در زیرعنوان ها ، به طور خلاصه به این عوامل بپردازم.

 


برای خواندن ادامه ی متن روی ادامه ی مطلب کلیک کنید

سئو در صفحه

 

همانطور که از نام آن مشخص است ، سئو در سایت شامل پیشرفت های فنی و متنی در صفحات شما است.

من می خواهم فاکتورهای سئو در سایت را در 3 عنوان اصلی جمع آوری کنم.

فهرست

کلمه کلیدی

سئو فنی

 

فهرست

گوگل قصد دارد با یافتن مرتبط ترین مطالب ، تجربه خوبی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

محتوای یک صفحه یکی از مهمترین عواملی است که آن را قادر می سازد تا در نتایج جستجوی مرتبط رتبه خوبی کسب کند.

به طور خلاصه ، می توان گفت که محتوا یکی از مهمترین قسمتهای کار در سئو است.

به دلیل همه اینها ، تولید محتوای قابل مصرف و با کیفیت ، سنگ بنای مطالعات سئو است.

هنگام تولید محتوا ، در نظر گرفتن موارد زیر مفید است:

محتوای شما باید ارزش را برای کاربران فراهم کند. بنابراین برای لحظه ای خود را جای افرادی قرار دهید که محتوای شما را مطالعه می کنند و به انتظارات آنها فکر می کنند.

محتوای شما لازم نیست فقط متن باشد. می توانید محتوای خود را با عناصر چندرسانه ای مانند ویدئو ، اینفوگرافیک ، پادکست ، تصویر بهبود ببخشید.

نتایج را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بررسی کنید. این می تواند ایده های جدیدی در مورد محتوای شما ایجاد کند.

تأثیر طول محتوا بر رتبه بندی چیست؟

این سوال بسیار متداول و تحقیق شده است. با این حال ، پاسخ روشنی برای این موضوع وجود ندارد.

برخی معتقدند که بین 1000 تا 2000 کلمه ایده آل است ، برخی معتقدند که باید بیش از 2000 باشد و برخی معتقدند که بیش از 500 کافی است.

در این مرحله ، مایلم نظرسنجی انجام شده توسط مجله موتور جستجو را با شما به اشتراک بگذارم.

منبع: SEJ-Pool

24٪ 1000 کلمه یا کمتر است

33٪ از 1000 تا 2000 کلمه

11٪ بیشتر از 2000 کلمه

32٪ پاسخ دادند که این ممکن است متفاوت باشد.

اگر نظر من را در مورد این مسئله جویا شوید ، می توانم بگویم که من با 32٪ مردم موافقم. من فکر می کنم این ممکن است از محتوا به محتوا ، حتی از صنعت به صنعت دیگر ، متفاوت باشد.

باید سعی کنید محتوایی تولید کنید که کاربران بتوانند از آن برای رفع نیاز خود استفاده کنند.

به نظر من نیازی به نشستن و نوشتن مطالب طولانی درباره موضوعی با پاسخ بسیار کوتاه نیست. 

ما در مورد کیفیت و طول مطالب صحبت کردیم. موضوع دیگری وجود دارد که می خواهم به آن اشاره کنم.

محتوای تازه و جدید

موتورهای جستجو کاملاً محتوای جدید ، تازه و به روز را دوست دارند.

بگذارید با یک مثال ساده توضیح دهم.

تصور کنید در "تلفنهای دارای بهترین دوربین" در گوگل جستجو می کنید. 

آیا می خواهید محتوای 3 سال پیش را ببینید یا می خواهید محتوایی را ببینید که حاوی مقایسه محصولات فعلی موجود در بازار است؟

موقعیت صفر (قطعه های ویژه)

مدت زمان طولانی است که Google با توجه به جستجوهای کاربران ، نتایج متفاوتی را در نتایج جستجو نشان می دهد ، در منطقه ای به نام قطعه های ویژه ، موقعیت صفر در زبان ما.

این نتایج در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ، در یک کادر قرار دارند. حتی اگر صفحات شما در نتایج ارگانیک رتبه اول را نداشته باشند ، شما این فرصت را دارید که در این قسمت ظاهر شوید.

 

کلمه کلیدی

کلمات کلیدی اساس سئو هستند. بخش عمده ای از کارهای سئو حول کلمات کلیدی است.

بنابراین ، تعیین کلمات کلیدی مورد نظر در تلاش برای بهینه سازی موتور جستجو بسیار مهم است.

چه کلماتی را هدف قرار خواهید داد؟

کلمات کلیدی مورد نظر شما چقدر جستجو می شوند؟

نرخ رقابت در کلمات کلیدی مورد نظر شما چگونه است؟

بیشترین جستجوی کلمات کلیدی مرتبط در مورد کلمات کلیدی مورد نظر شما چیست؟

آیا حرکت به جلو با کلمات کلیدی کوتاه-دم یا کلمات کلیدی-دم بلند از نظر استراتژیک منطقی تر است؟

برای پاسخ به همه این سوالات، باید تحقیق کنید.

برای این کار می توانید از ابزارهای پولی مانند MOZ ، SEMRush استفاده کنید. اگر یکی از این موارد را ندارید ، می توانید از Ubersuggest Google Keyword Tool به صورت رایگان استفاده کنید تا درباره کلمات کلیدی مورد نظر خود اطلاعاتی کسب کنید.

پس از اتمام فرآیند تحلیل کلمات کلیدی ، می توانید با بهینه سازی محتوای صفحات خود با توجه به این کلمات کلیدی ، فرآیند را شروع کنید.

هشتگ

توضیحات

برچسب های H

کاربرد کلمه کلیدی

تصاویر

آدرس اینترنتی

برچسب عنوان متا

هشتگ

عنوان یک برچسب HTML است که برای توصیف صفحه خود استفاده می کنید. به شما امکان می دهد موتورهای جستجو را در مورد موضوع صفحه خود آگاه کنید.

برچسب عنوان متا

توضیحات متای شما به طور قابل توجهی بر رتبه شما در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. این برچسب به شما این امکان را می دهد تا به موتورهای جستجو بگویید محتوای شما چیست. عنوان و توضیحات متای صفحه شما مستقیماً بر میزان کلیک شما تأثیر می گذارد.

مواردی که باید هنگام نوشتن عنوان صفحه خود در نظر بگیرید:

سعی کنید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان صفحه خود وارد کنید.

مراقب باشید که از عناوین تا حدود 60 حرف استفاده کنید. عنوان شما بعد از یک محدودیت مشخص به طور کامل نمایش داده نمی شود.

سعی کنید از عبارات CTA در عنوان خود برای افزایش نرخ کلیک استفاده کنید.

توصیفات ، که به عنوان متا توضیحات نیز شناخته می شوند ، توضیحات کوتاهی هستند که درست در زیر عنوان شما در نتایج یافت می شوند.

اگرچه قسمتهای توصیف تأثیر مستقیمی ندارند ، توصیفاتی که استفاده خواهید کرد عنصری است که بر نرخ کلیک شما تأثیر می گذارد.

سرانجام ، هنگام تعیین توضیحات صفحات خود ، باید سعی کنید مراقب باشید بیش از 150-160 نویسه نباشد.

برچسب های H

برچسب H به طور خلاصه به عنوان و زیرعنوان صفحات شما اشاره دارد. آنها برچسب های HTML مفیدی هستند که به ربات هایی که به صفحات شما می آیند امکان می دهد موضوع محتوای شما را درک کنند.

H1 عنوان اصلی سایت شماست ، بنابراین مهم است که عنوانی تنظیم کنید که مستقیماً کلمه کلیدی مورد نظر شما را هدف قرار دهد. شما نباید بیش از یک برچسب H1 استفاده کنید. با این حال ، بسته به دامنه محتوای خود می توانید از یک یا چند عنوان فرعی مانند H2 ، H3 ، H4 استفاده کنید.